lørdag 1. desember 2012

Marinerte scampi



Siden bloggen min brukes til blant annet matoppskrifter, 
lager jeg et lite innlegg om marinerte scampi. 

Dette var en av tapas rettene vi hadde til bryllupsfesten vår. 

Marinade: 
(til 12 scampi)

1 chili, finhakket

2 båter revet hvitløk

1 ss revet frisk ingefær

1/2 ts kajennepepper

2 ss hakket, frisk koriander

1/2 ts salt

1/2 ts malt paprika

3 ss olje

Alle ingredisensene blandes i en hurtigmikser. 
Ha marinaden over scampiene og sett de kjølig i 1-2 timer 
eller natten over om du har god tid. 
Scampiene stekes på middels varme i en panne eller på grill.

Soffi


1 kommentar:

Nina sa...

Så koselig med litt liv her inne da:) Så det her om dagen med da var klokka langt over det jeg turte å legge igjen spor etter meg ;) så da får du en hilsen her og så skal jeg prøve å legge igjen en link her men det går kanskje ikke http://www.ninagull.blogspot.no/2010/12/juleverksted-i-halden.html
Jo da, satt å lette etter noe på bloggen min å så fant jeg innlegg om juleverkstedet hos dere i 2010, sååå koselig, savner masse, men vi hadde ikke fått det til i år vi heller hvis det er en trøst..., kanskje vi kan prøve neste år.

God klem fra Oslo:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails