søndag 22. mai 2011

Bordkort og pynting av bord til dåp




Til bordkortene brukte jeg samme kartongark som til invitasjonene. Klipte de ut i størrelse 7 x 10 cm.


Stemplet kartongen med et stempel fra Grunge Collection fra Stempelglede. Fargen er Stormy sky fra Jim Holtz (Distress stempel pute). Dette er samme stempelmønster som jeg brukte inne i invitasjonene :)


Kortene brettes deretter i to slik at høyden på kortene blir 3,5 cm og lengen fortsatt er 10 cm.


Jeg valgte et fint nærbilde av dåpsbarnet og skrev det ut i sort/hvitt på vanlig kopiark.


Bildene klippet jeg ut slik at de fikk beholde en lliten hvit ramme rundt. Limte bilde fast til mørk blå kartong og klippet rundt med "rivekant"-saks, ble nesten seende ut som et frimerke ;)
Det ble satt på pop-dots for å få bildet litt ut fra selve bordkortet


Resultatet! Samme farge og tema som invitasjonene :)
Navnene har jeg skrevet på for hånd med en hvit (dekkende) penn.


Bordkortene ferdig til å settes på bordene :)


Bordpynte-stæsjet!
Ingen hemmelighet at det var lyseblå som var tema-fargen :)
Må også fortelle det at det ikke var lett å få tak i lyseblått! Trodde det var en farge som stort sett alltid er tilgjengelig jeg, men der tok jeg feil! Heldigvis er det visst pastellfarger som er på vei inn, så Nille fikk inn masse lyseblått i løpet av februar. Det kunne jo ikke passet bedre!


Min flinke svigerinne hjalp oss med blomsteroppsatser og de ble sååå fine!
Disse bamsene ble kjøpt hos kakebutikken Cacas i Oslo da jeg var der på julehandel i desember.


Ferdig pyntet langbord.


Et lite "nærbilde" av bordpyntingen.


Pyntet opp og gjorde det litt koselig for de som måtte ut for å røyke også ;)

Nå er det faktisk allerede 2 1/2 mnd siden dåpen og vielsen!
Nå er jeg tilbake i jobb etter mammapermen og har jobbet i 2 uker allerede!
Jeg koste meg veldig hjemme sammen med Eirik, men nå er det Pappas tur til å være hjemme å kose seg med han ;) Det var forresten ikke så ille som jeg hadde trodd å begynne i jobb igjen ;) hihi

Ha en fortsatt flotters søndag!

Klemmer fra Soffi

2 kommentarer:

Håndarbeidsfrua sa...

Hei Ann Sofi!
Så flott du pyntet til dåpen da.
Det å begynne å jobbe igjen kan være slitsomt, men veldig godt å kunne gå ut av døra og være bare seg selv og ikke bare mamma eller kjæreste.
Liv

Soffi sa...

Så sant så sant Liv! Det har faktisk vært en god opplevelse å begynne å jobbe igjen :) Lille sjarmtrollet er veldig flink til å vise hvor glad han blir for at jeg kommer hjem fra jobb, det varmer et mors hjerte :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails