mandag 28. desember 2009

Mmm..rykende ferske fylte horn til kveldsmat








Jeg er i husmor-hjørnet for tiden og har i dag satt en deig for å lage fylte horn med ost og skinke til kvelds. De smaker nydelig nystekte, men er også supre å fryse ned. Tenkte jeg skulle fryse ned en del sånn at Lars kanskje vil spise noe annet enn Grandis når jeg har reist tilbake til Oslo :o)
Her kommer oppskriften hentet fra matprat.no:
1 kg Hvetemel (jeg brukte speltmel)
1 pose tørrgjær
1 ts salt
2 ss sukker (som jeg droppet i min bakst)
65 g smør
2,5 dl melk
2,5 dl vann
Stekes ved 200°C på midterste rille i ca. 15 - 20 min.

Så nå er det bare å kose seg med horn og en kopp varm kakao :o)

5 kommentarer:

Nina sa...

Snakk om husmor da gitt ;)de så utrolig gode ut.
Stakk akkurat innom her for å rappe Sara Bernard oppskriften din...eller se om jeg faktisk har nok til å lage det i kveld...kremt, natt ;)Skal alikevel lage et bestillingskort som jeg bare har hatt halvannen mnd på....neida, ikke treg i det heletatt ;) Koser meg med Carolas Jul i Betlehem som jeg hører første gang i kveld....et godt tegn på at jeg har hatt en travel før jul, for det er nesten ikke ordentlig jul før jeg har spilt den(en 200ganger) og jeg pleier å tyvstarte sent i november, men altså ikke i år. Fortsatt god jul til dere i Bergen :)

Nina sa...

Riktig godt nyttår til dere der i Bergen :) Håper dere hadde en koselig feiring i går, eller jobbet Lars? Å når kommer du hjem forresten? Det snakkes om tirsdagspizza her rundt frokost/lunch/middagsbordet;)her nå...å du er hjertelig velkommen hvis du har tid. Kan du ikke putte Lars og Odin i veska så de kan komme også ;)
Nyttårsklem fra Oslo :)

Dag Al sa...

Det så veldig godt ut. Det må jeg lage hjeme. Hilsen Lenas sønn

Soffi sa...

Det må du gjøre vettu Dag Aleksander. De blir veldig gode med MASSE ost i! Du får fortelle hvordan de smaker da :o)

Unknown sa...

Ser helt herlig ut, kanskje jeg skal prøve denne oppskriften og lage litt kveldskos selv.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails