søndag 9. juni 2013

Honningmelon



Et av mannens prosjekter i år (sommer) er å drive frem honningmelon.



Historien til disse honningmelonene er at de først ble kjøpt som bitte små planter på Plantasjen. Først sto disse en liten stund i urtepotter i vinduskarmen på kjøkkenet. De vokste raskt og måtte snart flyttes over i større potter. Mannen hadde lest seg opp til at disse måtte ha mest mulig sol, dvs at de fikk nytt oppholdsted i vinduskarmen i stua i stedet (til min store fortvilelse ! ). De vokste og vokste, og snart fikk vi ikke lys inn gjennom stuevinduet, det var virkelig på tide at plantene kom seg ut ! De fortsetter å vokse og jammen har det ikke blitt honningmelon på plantene.
Den største melonen er nå blitt ca 3-4 cm i diameter og må snart støttes opp!

Jeg må innrømme at jeg var virkelig i tvil om dette prosjektet hadde noe for seg, men kjøkken og stue kan jo brukes som drivhus det også ! Nå gjenstår det å se om melonene blir store nok til å bli spiselige.

I neste innlegg har jeg tenkt å presentere et drivhus jeg har vært og besøkt. Det var veldig inspirerende og helt i samme gate som jeg og mannen har tenkt til å ha i vår hage etterhvert.

Helgeklem fra Soffi

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails