søndag 29. august 2010

En "bom-tur" til Ikea!

I går ble det en hektsik dag. Vi var bedt til et vennepar som nylig har flyttet til Kolbotn og som fikk en flott sønn i mai tidligere i år. Vi skulle innom en tur i forbindelse med bursdagsfeiring, se hvordan de har fått det og ikke minst hilse på knerten på 4 mnd :o) Det ble et veldig hyggelig besøk! De har fått seg et kjempe fint hjem, gratulerer så masse!

Turen gikk deretter til Ikea på Furuset. Det gav meg en litt rar følelse! Tenk så mye jeg har vært der tidligere, men da med en reisevei på 2 minutter! Vi var også nødt for å ta en liten tur bortom Stjerneblokkveien, bare for å sjekke hvordan det føltes da selvfølgelig..hehe..vi var begge enige om at det var riktig å flytte. Ikke det at Stjerneblokkveien var et forferdelig sted å bo, tvert i mot faktisk, men så deilig det er å ha sitt eget. Eie alle fire veggene, ha egen hage og gårdsplass og ikke minst garasje til bilen...det er deilig det!!

Tilbake til Ikea....Planen med Ikea turen var å finne et garderobe/kommodeløsning til alle klærne til Knerten. Jeg hadde i forkant sett meg ut en kommode, men samboer var ikke helt enig at den var det helt rette å kjøpe. Vi brukte litt tid på å se på andre alternativer og vi kom frem til 2 forskjellige løsninger som jeg synes var halveis greie...liker egentlig ikke at jeg ikke er HELT fornøyd, men noen ganger blir det slik...etter at valget var tatt gikk vi gjennom barneavdelingen og DER var LØSNINGEN jeg hadde sett etter! Deilig! Vi designet vårt eget barnegarderobeskap og var VELDIG fornøyd med løsningen! Delene skulle plukkes selv fra selvbetjeningsavdelingen, og gjett 1 gang...tror dere de hadde skapet inne på lager?? Hva er det egentlig med med og garderobeskap?! Nei, vi må nok vente til de får det inn, for det er kun den løsningen jeg vil gå for. Ja, jeg vet jeg er sta, har fått høre det x antall ganger. Jeg vet hva jeg vil ha! Føltes ut som jeg ville komme til å få et "raseri-anfall" inne på Ikea da det viste seg at de heller ikke hadde nattbordene eller krakken vi skulle kjøpe...Ja, ja...trøster meg med at det er ikke så ille at det ikke er godt for noe! Vi fant iallefall en meget god løsning på garderobeskap (så får jeg bare smøre meg med tålmodighet til de får det inn igjen) og ikke minst fikk vi jo med oss "kjekt å ha" ting som lyspærer, batterier og stearinslys :o)

Etter Ikea turen dro vi en liten lyntur innom mormora til samboer. Å som hun hadde gledet seg til besøk! Hadde ordnet med jordbær til oss og pyntet opp i stua med stearinslys til vi kom, og at vi kom litt sent innom gjorde henne INGENTING :o) Vi ble nemlig litt lenger på Ikea enn planlagt kan du si, 3 timer tok det!
Angret ikke på at vi tok oss tid til å ta turen innom når vi kunne tydelig se hvor mye det betydde for henne :o)

Ha en fortsatt super søndag!

Klemz

5 kommentarer:

... sa...

Hei hei :)

Vet akkurat hvordan det er, når jeg har bestemt meg for noe å sett for meg hvordan jeg vil ha det feks.. så vil jeg det.. hehe.. MEN selvsagt ikke alltid det går som man vil da.. hehe..
Den løsningen dere kom fram til var velidg fin da :)
Ordet GARDEROBE mener jeg å huske vi har pratet om før?? hihi ;)

Håper formen din er bra?

Klem klem Benedikte

Soffi sa...

Heisann!
Ja, det er rart med det, når man endelig har bestemt seg vil man gjerne ha det gjort/at det skal skje med en gang! Garderobeskap-ordet klinger ikke akkurat i øra mine for tiden hihi :o) Formen er ikke så verst altså, har litt hodepine av og til...ellers bra :o)

Geir Ove sa...

Hei på deg.
Du, kanskje du skulle begynne med garderobe salg vet du. Da kan det hende du har litt mere flaks med sånne ting. Er ikke meningen at du skal få det veldig lett tror jeg. Håper de har det neste gang dere er der inne da.

... sa...

Er sååå enig med deg :) Men greit å vite hva man vil da :D

Uff da.. men nå går det fort :)
Gleder meg til lille nurket deres kommer jeg.. Han er så liten så liten.. Tenk på lille jenta mi som allerede er ett år.. sukk.. Gleeeder meg :)

Nina sa...

Å kjære vene så masse styr dere skal ha med garderober da.
Skulle forøvrig bare innom for å gratulere så masse med lille Eirik.
Gleder meg om mulig ennå mere til å besøke dere nå, men det blir ennå litt utsatt med tanke på at vi reiser til varmere strøk om noen få dager.
Venter spent på første blogginnlegg om prinsen.

God klem fra meg :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails